önskeuppfyllning

Förra fredagen gjorde jag nåt jag länge drömt om. Eller drömt, snarare önskat att få göra. Å sådana saker kan ju vara lättare att få uppleva än drömmar....
 
Jag och en gammal barndomskompis var nämligen studiopublik på en tv-inspelning! Fränt, jag kollade in  allt - kameraställningen som svepte runt, publiken, alla ställningar, sladdar och lampor. Å om jag hade haft de rätta tekniska kunskaperna hade jag lätt velat blivit studioman...han  höll rätt på både publik, artister och kameramän/kvinnor. Minutiös logistik, misstänker jag.
 
Helhäftigt tyckte jag att det var att få uppleva detta. Fascineras av all logistik och att utrymmet är mycket mindre än i tv. Av hur säkra programledarna är  - tittar in i rätt kamera i precis rätt ögonblick. 
 
Det här ska jag göra fler gånger, kanske ett annat program  men definitivt fler gånger!
 
Vilket program det var? Let´s dance! (å nej, jag var inte ledsen för att Wassberg åkte ur - det var inte bara som det såg ut i tv - han kan verkligen inte dansa...)
 
 
 
 
 
 
 
 
(bilden lånad från internet)

Kommentarer
Postat av: Micke

Oh...men visst är det kul att kolla på sådant, under en period för många år sedan satt vi med i studion på en massa inspelningar, bla en med "Loffe"..minns dock inte vad det programmet hette men kul var det och man fick vara med i tv.
Tyvärr hörde inte Hollywood av sig efter mina prestationer..jag som satt så fint där...deras förlust ;)

Ha en fin kväll. :)

2016-05-21 @ 12:41:58
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Annika hon själv

Jamen än är det inte försent - Hollywood kanske dyker upp rätt som det är! :)

2016-05-22 @ 14:20:55
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0