Budget

På tv är det nån slags diskussion om regeringens vårbudget. Det är aptråkigt. Tydligen så ska det bli skattehöjning för väldigt många, om man ska tro på oppositionen. Dessutom verkar han som representerar oppositionen tycka att det är både orättvist och onödigt för dem som drabbas.
 
Jag läste någonstans att det är den som tjänar över 55 000 kr i månaden ska få en skattehöjning på 200 kr! Stackare. Kanske motsvarar det en flaska vin för hen, som hen måste avstå  ifrån för att inte gå omkull ekonomiskt...Eller så inte - tjänar man över 55 000 kr i månaden och inte klarar sig på den lönen behöver man kanske se över sin budget?
 
Jag tjänar inte så mycket som 55  000 i månaden men jag överlever ändå. Trots att jag betalar skatt. 
 
 
Bildresultat för skatt
(lånad från internet)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0