Den som spar hon har...

 
 
 
Jag har en liten ekorre i mig, ibland tar den över lite väl. Så jag samlar. På diverse bra-att-ha-grejor, fina snören och påsar! Det känns så himla onödigt att bära hem grejor i en påse som sedan inte används nåt mer. Jo, jag använder en del till soppåsar. ÄVen om att jag ofta har med mig tygkassar när jag handlar mat så blir det mer påsar än jag behöver...
 
Idag skulle jag tippa lite grejor på återvinningen och Röda Korset efter förra helgens rensande. På vägen till återvinnningen så kom jag på att jag ju passerade Pingskyrkans second-hand-affär. Å där blev det så glada när jag kom med mina kassar med påsar! 
 
Plötsligt kände jag mig lite nöjd över mitt ekorrdrag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Mina överskottskassar från affären ger jag till syrrans man. Han fiskar ofta och behöver plastkassar att ta hem fångsten i, för de använder tygkassar i affären. Jag har tygkassar - men glömmer ta med dem...

Svar: Jag brukar lägga kassarna framför dörren när jag plockat ur dem - så kommer de med till bilen igen. Då finns det tillgängliga när jag ska handla.Men ibland glömmer jag...
Annika

2017-03-18 @ 16:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0