Ibland blir det bra.

Idag bjöd vi in den andra fritidsavdelningen, dvs den med elever i f-3 (förskoleklass till årskurs 3) till gympasalen.Där hade vi tre stationer - rullstolsbana, mattcurling och goalboll. 
 
Den sistnämnda aktiviteten är rätt avancerad, barnen hade slalomglasögon täckta av eltejp så de såg inget. Sedan sitter man ner i två lag mittemot varandra och sedan rullar man i väg en boll med plingor i. Man ska alltså försöka skicka i väg bollen och motståndarna ska försöka stoppa den. Inte helt lätt - jag har provat!
 
Vi avslutade med ett gemensamt mellanmål med diplomutdelning. Det var jag som gjort diplomen och jag satt faktiskt kvar i över en timme häromdagen för att få till dem.  En timme som jag insåg att jag liksom fick bjuda på. Då när jag höll på funderade jag på om det var lite för mycket jobb jag la ner - ett pappersark med lite text, hur mycket bryr sig barnen om det?! 
 
Ibland är det skönt att ha fel, alla små glada uttrop när jag sa att det skulle få ett diplom för sina insatser var lön för mödan!!! Det här var viktigt värre för barnen och sällan stoppar de ner papper så försiktigt i ryggsäckarna sina!  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Ibland så blir man glatt överraskad av barnen, tror nog de gillade den dagen därav lyckan över diplomet och givetvis var det fint:)!!

2017-04-01 @ 07:20:27
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0