Underbart är kort...

 
Idag fick jag hämta bilen! Underbart!
 
Kändes riktigt kul att köra bil ner till stan. Gjorde ett jobbärende och sedan påbörjade jag färden hem.Beslöt mig för att stanna till vid Konsum för att fylla på framför allt frukostförrådet. Å så ut till bilen igen. 
 
Den startade inte!!! Igen.
 
Bilverkstaden var stängd. Letade via nätet i mobilen för att hitta ägaren till verkstaden. Tack Facebook! Hittade honom där - ringde och fick hjälp direkt! "Jag ringer en kille som bärgar den till verksta'n"  Efter några minuter så ringde en Ronny och sa att "jag kommer om 20 minuter". 
 
Det hade gått nästan det dubbla innan Ronny kom...När han kom så gick det rätt fort. Han och en kollega fixade upp bilen Marta på släpet. Å jag fick fixa mig in i bärgaren för skjuts hem.
Så nu har jag gjort premiär som bärgningsbilåkare! 
 
Å i morgon blir det buss igen...
 
 
 
 
 
 
16/100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0