Organisation

Ikväll har vi haft APT (arbetsplatsträff). Det är oftast information om det ekonomiska läget - det var det i kväll också. Men det missade jag för jag hade ett barn att ta hand om till 17.20. 
 
När jag tassade in var det presentation och diskussion om den nya skolan som är tänkt. Dvs en skola som i dagsläget är två som ska till- och ombyggas. Jag har trott ända från första början att det vore billigare att riva skiten och bygga helt nytt. Men si det tror inte diverse folk i förvaltning. Å redan är starten av den nya skolan framflyttat ett år...
 
Vi avrundade med det mest intressanta. Organisationen av skolan kommande läsår. Vilka arbetslag blir det etc. Jag är relativt nöjd - jag får fortsätta med flertalet av de barn jag har idag. Å det borde innebära att jag har möjlighet att få jobba med det jag önskat på fritidstid. Klubbverksamhet. För dem som fyllt 12 år. 
 
Jag har aldrig jobbat med klubb -  i vår särskola har de  ofta ingått i ordinarie fritidshemsverksamhet. Nu är det så många barn i den åldern att det blir en fristående klubb. Jag hoppas på möjligheter att få ge dem en massa social träning, för det är nåt som de verkligen behöver!
 
Jaja, vi får se hur det blir. Mötet tog slut en kvart efter utsatt tid. Vilket faktiskt är lite ovanligt, vår chef är rätt noga med att hålla på sluttiden för dessa kvällar. Det är bra, tycker jag. 
 
Ha det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0