Valborgsmässoafton

 
 
Annika Röstlunds foto.
 
Förra helgen åt jag ju surströmming och i går kräftor! Det var så vi startade vår valborgsmässoafton jag och min kompis. Vi satt länge och pillade med detta så till slut var det dags att gå ut och elda!
 
Annika Röstlunds foto.
 
Hon gör detta varje år, eldar upp lite från sin trädgård, adventsgranen mm. Jag tycker det är lite halvläskigt - jag är rädd att elden ska sprida sig. Men hon har koll min kompis och det gick bra. Vi sjöng lite också, de strofer vi kunde på "Vintern rasat.." och "Sköna maj välkommen" . Men inga smällare och raketer. Det var överhuvudtaget väldigt lite raketer. Läste i vår lokaltidning att försäljningen av smällare och raketer minskat ordentligt in för sista april. Det gör inget.
 
Sen har hon en annan tradition också - att äta varm korv och potatissallad efter eldningen. Så klockan tio på kvällen åt vi det. Sedan intog vi efterrätt...Så vi gick absolut inte hungriga till sängs!
 

Annika Röstlunds foto.
 
 
Men det var en vacker kväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0