Stygnen är borta!

För två veckor sedan gjorde jag det. Tog stygnen.
Nja, alltså inte själv. Det var distriktsköterskan som gjorde det. Å jag hade gruvat mig, mycket mer än lite...
 
Jag la mig ner. För jag blev lätt illamående inför det som stundade. Hon såg att jag var blek och för säkerhets skull fick jag en spykopp. 
 
Ja, jag är lite fjaskig.
 
Hon fixade det utan större smärta för mig, kändes liiiiite ett par gånger bara och fint var det läkt, sa hon.
Nog så vet jag att hon småpratade  för att jag skulle slappna av och inte tänka på vad som försegick där nere på min tå.  Jag slappnar av och småpratar tillbaka. 
 
Det är väl konstigt att det fungerar, varje gång? 
 
 
 
 
Här är en liten bild på hur det såg ut under bandaget.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, de är bra på att "avleda" när det behövs...de kan sådant där...tur det ;)
Ska själv snart få ett par stygn fastsatta på min späda lekamen, inget allvarligt som tur är men ändå..ett stygn är ett stygn...jag är ju man dessutom ;)

Ha det underbart nu och trevlig vecka på dig.

Svar: Men visst är det konstigt att man går på det varje gång?! Jag gör det i allafall.Hoppas det gått bra för dig
Annika

2017-11-27 @ 21:09:21
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Fjaskig, vilket härligt uttryck!!
Visst är de duktiga att avleda uppmärksamheten på något annat.

Svar: Fjaskig - kan det vara lite dialektalt? Vi säger nog det rätt ofta här, t ex "inget fjask nu". Allafall tror jag att min generation använder det rätt frekvent.
Annika

2017-12-02 @ 06:52:25
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0