Lakan och stök

 
Jag är ju pensionär sedan november men går in och vikarierar lite emellanåt. Så igår avrundade jag en arbetsvecka med att vara trött...Det är lättare och roligare att jobbba på sommaren men ,men måste erkänna att heltidsjobb tar på mig.
 
Så fredagskvällen spenderades med telefon, tv och dator. Inga större insatser i tillvaron  m a o.  Jo, jag körde ju en tvätt som tvingade mig att vara uppe längre än jag egentligen kände mig i slag för. Nej, jag kunde inte låta den ligga över natten - det var en hög med lakan och dom bli ju så skrynkliga när de ligger och halvtorkar i maskinen. 
Jo, skrynkliga lakan är ett problem - jag vill ju helst mangla dem också. Vilket är svårt utan mangel...Ibland manglar jag hos en kompis. Då njuter jag när jag bäddar rent i sängen med nymanglade lakan!
 
Idag ska jag ägna mig lite åt stugan och diverse plocka-ihop härhemma. Fattar inte vem det är som slarvar så i det här hushålllet, trodde det bara är jag som bor här. Men det är någon som hela tiden lämnar grejer framme på diskbänken, ställer kassar i hallen utan att plocka ur dem och dessutom har mage att röra till det i kylen! Fräckt va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0